Ain't no sunshine @ the Sunshine Coast - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Ain't no sunshine @ the Sunshine Coast - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Ain't no sunshine @ the Sunshine Coast

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

14 Februari 2008 | Australië, Sydney

13 februari:

We zijn vandaag heel vroeg bij de Australia Zoo aangekomen. We waren zo vroeg wakker (rond 0600 uur het wordt steeds vroeger; moet niet gekker worden) dat we alvast maar naar één van de grootste dierentuinen van Australië zijn gereden. De Australia Zoo is het levenswerk van wijlen Steve Irwin. De dieren hebben er super veel ruimte en er zijn vooral veel reptielen. Vooral de vogel en tijgershows zijn leuk om te bekijken. Na bijna een hele dag in het park te hebben gelopen rijden we omdat het regelmatig bewolkt is en regent naar de Sunshine Coast. (Maroochy: Maroochydore-Mooloolaba) Maar de naam zegt in dit geval niets. Het blijft maar regenen; sterker aan de kust wordt de regen heviger. Dus vroeg het bedje en bij een kaarsje kaarten in de camper. (Je moet toch wat; nadat we eerst even heerlijk te hebben gegeten bij de Thai...Eerlijk gezegd verlangen we nu toch een beetje naar Thailand ;-))

14 februari:

Helaas, ziet het er niet uit dat het beter weer gaat worden. Vandaag op Valentijnsdag maar eens even bedenken wat we verder gaan doen. Want Fraser Island (grootste zand eiland ter wereld) en alle andere dingen die we wilden gaan doen in Queensland zijn niet echt leuk in de regen die met bakken de lucht uit komt. We hadden eigenlijk niet verwacht dat het hier net als in Nederland dagen achter elkaar kon regenen. Het is nu ongeveer de vierde dag dat het een groot deel van de dag regent dat het giet. En volgens de weerkaarten ziet het er de komende twee weken niet veel beter uit. Overal zijn overstromingen en als je daar tussen komt te zitten kun je geen kant meer op. In Mackay een stadje iets noordelijker dan waar wij zitten is gisteren nog iemand verdronken als gevolgen van de vele overstromingen. We zitten hier veilig. Het is nog vroeg, we houden jullie op de hoogte.

• 14 Februari 2008 - 08:20

Nico, Jerney En Wil:

Hoi lieverds, wat ongezellig hé die regen constant. Is het geen optie om terug te rijden richting het zuiden, maar dat weten julie zelf het beste.
    Maar jullie genieten toch ondanks alles van de vele bijzonderheden van dat land zoals die grote dierentuin en bijzondere dieren. Veel liefs en kijk goed uit.
    Dikke kussen van ons allen.

• 14 Februari 2008 - 08:35

Krien:

De plaatselijke winkelstand en horeca al helemaal geanalyseerd? Leuke mensen ontmoet met wie je kunt afspreken? maar eerlijk is eerlijk: in de zon is het allemaal zoveel leuker. Is het er wel een beetje warm? 'k Wens jullie hoe dan ook heel veel plezier

• 14 Februari 2008 - 10:02

Myrella:

Good day!
    Tjee, dat is wel balen van die regen. Zijn er geen andere plekken in Aussieland waar jullie naartoe kunnen vliegen richting zon?
    Beetje het mooie landschap opzoeken want ik weet uit ervaring dat qua cultuur enzo er niet zo heel veel te zien is in Queensland en the Goldcoast. Met lekker weer is het daar heerlijk op het strand.
    Erg leuk trouwens om jullie zo een beetje te volgen via deze site.
    Kan trouwens niet mee met de Super Rally in Denemarken want ik heb precies die week de bruiloft van mijn vrienden in de Caribbean-Antigua. Ik baal er wel een beetje van maar ja zo'n bruiloft op een paradijselijk eiland kan je niet laten schieten...
    Ik ga weer even verder met mijn werk nu. en
    Veel plezier en ik hoop voor jullie dat de regenwolken snel weg trekken.

Kus!

• 14 Februari 2008 - 10:55

Jacq:

Balen van het weer maar jullie belevenissen zijn er niet minder door! En saampjes cosy in de camper is ook gezellie! Enjoy en ik duim voor Sunshine!

xx jacq

• 14 Februari 2008 - 11:05

Ricky En Andre:

Hallo jullie daar, jammer van de regen,maar nou zijn jullie wel wat gewend wat regen betreft. Maar daar zit je niet op te wachten.
    Maar leuk z'n dierentuin waar je de hele dag kan vermaken.
    Nou ik hoop dat de zon gaat schijnen voor jullie, nog veel plezier daar.

Liefs

• 14 Februari 2008 - 11:32

Luc:

Leuk dat jullie je zo vermaken..
    Jammer van het nederlandse weer....

enneh..happy valentine .....daar lekker samen.....

groetjes...Luc...XXX

• 14 Februari 2008 - 14:38

Henny & Gerda:

He Valenino, ik zou het wel weten op valentijnsdag nog meer kaarsjes en harte dingetjes!
    Nog veel plezier daar.
    Groetjes Henny & Gerda.

• 14 Februari 2008 - 17:56

Je Broertje:

heyhey..,
    gaaf man de zoo leuk hoor zal wel heel apart zijn geweest zo groot en al die apartje dieren en zo have fun en jammer van die pokke weer maar goed maak er wat van en heel veel liefs van uit het koude Nederland.

• 14 Februari 2008 - 23:09

Yvonne:

Hai Robin en Babette, jammer van die regen maar zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin, ja met de zon erbij zou het helemaal gaaf zijn natuurlijk.

In ieder geval is het heel leuk om jullie te volgen.

Veel plezier.... en tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes Yvone

• 17 Februari 2008 - 12:24

Je Broertje:

wouw wat een super coole foto's man vooral die met die crocodil man.