Noosa National Park- Bundaberg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Noosa National Park- Bundaberg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Noosa National Park- Bundaberg

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

18 Februari 2008 | Australië, Sydney

16 februari:
Vandaag zijn nu het toch zomaar mooi weer is heerlijk een dagje aan het strand geweest in Noosa. Helaas waren we te laat om de ochtendgym te zien (@kaaaatje :-) Maar over het algemeen zijn we vroeg wakker. Dan even ontbijten en aan de slag met reizen. Daarvoor zijn we hier immers. Maar een plekje 's nachts vinden voor de campervan valt niet altijd mee...Eigenlijk moet je op campings staan, maar we blijven backpackers en willen natuurlijk het liefst vrij kamperen. Dat betekent ook vaak een koude douche, maar we zijn erg blij dat dat hier allemaal gratis kan. Omdat we erg moe zijn van de 2 nachten hiervoor; eerste nacht beetje teveel gedronken met een groep studenten die hier zijn om Engels te leren (uit oa Zwitserland en Japan) en omdat we niet konden slapen op onze plek die zo perfect leek; Australische jeugd heeft de gewoonte in het weekeinde rond te scheuren in hun auto en daarbij zoveel mogelijk lawaai te maken (Hoog 'Fast & Furious' gehalte). Ook zie je hier regelmatige mensen in hun auto rondjes rijden en verveeld voor zich uitkijken. Tsja dat snappen wij ook niet....

17 februari:
In de ochtend ontbeten in Noosa National Park. Al bij het parkeren zagen we een enorme varaan van ongeveer een meter zomaar in het wild! Ontbeten met uitzicht op zee. Daarna 1,5 gewandeld in het park dat langs de zee loopt en daarna het regenwoud in gaat. Nog een koala en een varaan gespot. Daarna even ge-internet en omdat na de regen vandaag ook de zon er weer door kwam, snel naar het strand gegaan. Morgen gaan we verder up north...Al raden de meeste Australiers ons af te ver naar het noorden te gaan (te veel water; er is in 90 jaar niet zoveel gevallen) Mackay is overspoeld met 60 cm water in een paar uur en er zijn 7 krokodillen in de straten gezien!!).

18 februari
Vanochtend naar Bundaberg gereden. Het is vochtig en warm, maar de zon laat zich niet zien. Morgen naar Town 1770. Eens kijken of we daar een motor kunnen huren. En vanavond gaan we grote schildpadden die eieren op het strand leggen bekijken. Als het goed is komen ook eitjes uit die eerder zijn gelegd door deze big marine turtles...We zijn benieuwd. Snel meer nieuws :-)
See you later!

• 18 Februari 2008 - 12:07

Je Broertje:

heeeey lui..,
    leuk verhaaltjes weer super ik hoor wel weer van jullie hiero op de site pas op voor het water en have fun love yah..,

• 18 Februari 2008 - 16:17

Danielle:

he hoi,

bedankt voor jullie kaartje en je mailtje, lief van je!
    jullie hebben het zo te lezen erg naar je zin.

liefs Danielle

• 19 Februari 2008 - 01:13

Myrella:

Grappig! Bundaberg heb ik ook nog een tijdje gezeten om te werken. Tomaatjes geplukt en zoete aardappels gerooid.
    Have fun bij de schilpadden!

x