Noosa (De Australische variant van 't Franse Nice) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Noosa (De Australische variant van 't Franse Nice) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Noosa (De Australische variant van 't Franse Nice)

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

17 Februari 2008 | Australië, Sydney

14 februari:
Ondanks het slechte weer zijn we toch iets naar het noorden gereden. Bundaberg. Zo'n 20 km ten noorden van Bundaberg leggen schildpadden eieren op het strand 's nachts. Maar na een paar belletjes, bleek dat de nachtelijke tours vanwege het weer helaas niet doorgaan. Dus zijn we terug gereden naar Hervey Bay, daarvandaan vertrekken normaal gesproken de tours naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Maar in de stromende regen ziet het er verlaten uit. Dus hebben we redelijk vroeg een overnachtingsplaats gezocht (bij Gympie; niet lachen, zo heet het dorp gewoon)

15 februari:
Tot onze verbazing worden we wakker met veel zonneschijn. Al wordt het nog zo donker 't wordt ook wel weer een keer licht. En dat blijkt. We besluiten naar zee te rijden Noosa Heads. Na een mooie wandeling bereiken we 't strand. Er ligt vrijwel niemand. Lekker hoor. Een dagje zon, dat hadden we niet verwacht. Noosa blijkt een heel aardig dorp/plaatsje te zijn een soort equivalent van het Franse Nice zo schrijft de Lonely Planet. En inderdaad de hoofdstraat - Hastingsstreet- daar zitten allemaal chique resorts, met mooie zwembaden en spa's. Verder zijn er mooie/aparte winkeltjes; dus besluiten we er een dag te blijven; wie weet zijn de goden ons goed gezind.....
:-)

• 17 Februari 2008 - 08:48

Margot & Arnold:

Een tip van Wil om jullie hier te volgen. We moeten nog veel bijlezen, maar het lijkt ons nu al geweldig!
    Veel plezier, mooi weer en genieten.
    Groetjes

• 17 Februari 2008 - 09:15

Yvonne:

Groetjes.

• 17 Februari 2008 - 12:33

Je Broertje:

hey Zussie & Robin.,
    wat hoorde ik nu komen jullie waarschijnlijk terug van wegen het slechte regen weer!? dat zal wel jammer zijn dus hoop ik voor jullie dat het zonnetje weer gaat schijnen maar goed ik hoop dat jullie nog een hele fijne vakantie hebben daar have fun en de fotos waren super die ik toto nu toe gezien heb van jullie mooie reis kijk goed uit en pas op die overstrommingen he.

• 17 Februari 2008 - 16:39

Tonny&Boris:

Net nog even al jullie foto's bekeken,ziet er allemaal toch geweldig uit.Wat een geweldige ervaring!

Hopelijk blijft het weer de komende dagen mooi.Is toch leuker reizen.

Veel liefs en dikke kus van ons.

• 17 Februari 2008 - 18:00

Jacqueline:

jullie zullen wel denken wie is dat nu weer,ik ben het zusje van gerda,ik volg jullie steeds,het is prachtig om te zien,wat een belevenis om daar te zijn,hoop dat het weer beter word,groetjes

• 17 Februari 2008 - 21:05

Karin:

Hey guys..

je moet om 7 uur smorgens het strand eens op in noosa.. dat is zo grappig om te zien.. het lijkt wel of heel oud noosa dan een workout doet.. hihihi

zal duimen voor jullie voor een lekker zonnetje..

koes koes