Update Sydney to the Gold Coast (II) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Update Sydney to the Gold Coast (II) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Update Sydney to the Gold Coast (II)

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

11 Februari 2008 | Australië, Gold Coast

6 februari (woensdag):
We hebben Sydney achter ons gelaten; ook door de vele regen en hebben in Gosford (dorpje boven Sydney) overnacht. Vandaag lijkt het weer ons goed gezind. Het is opgeklaard en we rijden naar Shelly Beach voor een middag aan het strand. Tegen de avond begin het 't weer te regenen. Dus maar eens vroeg onder de wol met een boek en onze net nieuwe kaarsje; wel gezellig hoor zo'n camper (nice & cosy) :-)

7 februari:
Vanuit Shelly Beach naar Newcastle gereden. Op de weg er naar toe gepicknickt bij Red Head Beach. De zon begint weer te schijnen en na de eetpauze kan er weer worden gezwommen. Er zijn hier wel hoge golven. Als in de 'wasmachine' van zo'n golf zit merk je pas hoeveel kracht de zee heeft. We blijven binnen de vlaggen van de life savers. Elk strand heeft bijna wel een beach patrol; en je kunt het beste en veiligste zwemmen tussen de vlaggen die zij uitzetten. Newcaslte is een laid-backstadje en heeft prachtige oceanbaths. Dat zijn zwembaden met oceaanwater, voor het geval dat je bang bent voor de haaien die hier in de Pacific Ocean regelmatig gesignaleerd worden. Vandaag 11.02 was het nog in het radionieuws dat twee surfers bij Tweed Heads een grote haai hadden gezien, maar dolfijnen zouden ze gered hebben door de haai weg te jagen. Via de Pacific Highway die we al volgen vanuit Sydney rijden we in de richting van Port Macquirie. Om toch wat meer te zien dan alleen snelweg nemen we de toeristische route via Bundadelah. In het national park staat de oudste, waarschijnlijk grootste boom van NSW. The Grandis. Maar na in de Valley of the Giants te zijn geweest in WA vinden we deze boom niet echt spectaculair. De toeristische weg gaat via het bos richting het strand. In Pacific Palms zien we aan het einde van de dag de mooiste stranden die we ooit hebben gezien (ok Garie Beach en de stranden bij Margaret River zijn ook mooi) Ongerept en vrijwel verlaten (Bootie Bootie National Park). Een paar jongens spelen er cricket, de nationale sport. En wij wandelen en joggen er wat. Het weer wordt steeds beter en inmidels is het vrijwel onbewolkt en zonnig. Wat wel fijn is, is dat het 's avonds afkoelt naar 17-20 graden. De nacht doorgebracht in Forster; de mooiste campingspo tot nu toe ;-)

8 februari (vrijdag):
Vroeg wakker en al voor 09.00 's ochtends hebben we een duik gemaakt in de Pacific Ocean. Wat we vandaag gaan doen is niet zeker, eigenlijk is het dat nooit vaak als we in de auto stappen besluiten we waar we heen gaan en vaak wijzigt dat ook nog onderweg. Op advies van het visitors infocentre (dat elke plaats heeft, met veel informatie en prachtige kaarten die je gratis mag meenemen) gaan we naar de Ellenborourgh Falls. De highest single drop falls van de Southern Hemisphere. Indrukwekkend! (zie foto's)
Via Wauchapole (timbertown) naar Port Macquirie. In het bos bij het koala hospital zien we 3 koala's. Het hospital is al dicht, maar het staat ook in he natuurlijke leefgebied van koala's. Het blijft bijzonder om deze zachtaardige dieren in het wild te zien.

9 februari (zaterdag):
Geslapen bij de live saving club Lighthousebeach. Was wel even zoeken, maar toch goede plek gevonden. Dolfijnen gezien in zee...Als je vroeg genoeg opstaat kun je ze vaak zien schijnt. Maar voor ons is het de eerste keer. Omdat het koala hospital gisteren dicht was, zijn we er vanochtend nog een keer heen gegaan. De koala's hier hebben last van clamydia (wet bottom), zijn aangereden dor auto's. Gebeten dor honden of hebben brandwonden door bushfires. Vanmiddag gezwommen in Coffs Harbour en 's avonds naar Byron Bay gereden.

10/11 februari (zaterdag/zondag): Byron Bay
Byron Bay lijkt druk...Maar vergeleken met de Gold Coast is het een waar paradijsje...De Gold Coast lijkt op Benidorm-Alanya- en dat soort toeristische oorden.
Maar dat wisten we nog niet toen we Byron verlieten. Twee dagen zijn we er geweest en we hebben er genoten. Lekker aan het strand gelegen en take-aways gehaald. Lekker makkelijk...

• 11 Februari 2008 - 07:20

Kelly:

Hey babs en robin,

Hoe hebben jullie het daar? Zal vast wel heeeel erg genieten zijn. Had net ff die foto's bekeken op jullie site mooi hoor!

Nou geniet er nog ff lekker van en tot snel!

(k) Mint en kelly

• 11 Februari 2008 - 10:24

Hansie -harley:

Jongens blijf genieten.Prachtig

• 11 Februari 2008 - 10:59

Je Broertje:

hey luitjes..,
    super mooie foto's weer de natuur is mooi daar wat ik allemaal heb gezien van de foto's leuk.
    gaaf hoor Robin die foto met je naam erop super nou hou je goed he ik ik ben wel benieuwd naar jullei verhalen als jullie weer terug zijn hier in Nederland hier in Nederland is nog wel veel gebeurd in de media en zo eers een onthulling van Perter R de Vries van joran van de sloot en gisteren een onthulling van Alberto Steegeman van nederland undercover Schiphol air port is zo lek als een mande maar dat lezen of merken jullie denk ik wel weer als jullie terug zijn in nederland.

• 11 Februari 2008 - 15:14

Andre En Ricky:

Wow men wat een verhalen helemaal geweldig, kan ik echt van genieten, kijk ook uit naar jullie verslag!!! Of we met jullie mee zijn leuk hoor.
    Veel plezier nog liefs Ricky