Update Sydney to the Gold Coast (I) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Update Sydney to the Gold Coast (I) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Update Sydney to the Gold Coast (I)

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

11 Februari 2008 | Australië, Gold Coast

Byron Bay was heerlijk! Mooi weer, prachtige omgeving en heel easy-going. Wel wat toerisme maar vnl backpackers, Brazilianen, Israeliers en jonge mensen. Alleen laagbouw en veel regenwoud, met name bij Cape Byron (heerlijk gewandeld; wel een zware tocht veel klimwerk). We zijn naar het meest oostelijke punt van Australië gelopen. Super mooi; alleen Robin had zijn camera in de camper laten liggen. En natuurlijk niet te vergeten supermooie stranden en baaien, saffier-blauw water en niet al te hoge golven.

Nu even een korte update want vanaf Wollongong hebben we veel gereisd.

3 februari (zondag):
Van Wollongong zijn we naar Sydney gereden langs de kust. Voordat we in Sydney aankwamen, zijn we door het Royal National Park gereden. He park is meer dan 15 hectare groot en is erg groen, zoals je verwacht, niet zo spactaculair als d MacQuiriepass NP, maar heeft wel prachtige afgelegen stranden oa Garie-beach; reusachtige groene kliffen die overgaan in een breed witzandstrand. Hier komen mensen, -een handjevol- om te vissen op de kliffen of om te surfen. Ook is er in het regenwoud een Youth Hostel; daar moet je wel even naar zoeken het is zo afgelegen en ze hebben er geen elektriciteit en ook geen eten; dus dat moet je zelf meebrengen. Ik ben ervanovertuigd dat als je 's morgens kilometers langs het strand wilt lopen je er niemand tegenkomt. In de late namiddag naar Sydney gereden, in het donker door St Georgesstreet en opeens zonder dat we het doorhebben doemt daar de Harbour Bridge op en The Opera House. Wisten we veel dat we met de camper zo het hart van de stad ingereden waren.....

4 februari (maandag):
Vannacht langs de weg in de wijk Elanora Heights geslapen: het regende pijpestelen en het hield maar niet op. In de ochtend Danielle de moeder van Emily gebeld en 's middags konden we haar ophalen; Naar Palm Beach en Avalon Beach gereden, maar met al die regen (nog steeds pijpestelen) was daar niet veel te beleven. Alles was dicht. Bij Ocean Master Fish en Chips gegeten. Emmels teruggebracht en toen naar de bioscoop gegaan Sweeney Todd gekeken.

5 februari (dinsdag):
Nog steeds komt er regen uit de lucht en is het grijs. Maar dat mag de pret niet drukken en we gaan naar Manley (buitenwijk van Sydney: bekend van Manley-Beach). We nemen aan het strand een koude douche en besluiten de ferrie naar Sydney CBD te pakken. He klaart ietsje op en wanneer we in de grote stad zijn is het eindelijk droog. Veel gelopen, veel gezien. The Rocks het oudste gedeelte van Sydney. Het oudste huis. En natuurlijk de Harbour Bridge voor de tweede keer; niet over heen gelopen het was te nat voor wat ons betreft. Maar er stonden wel veel mensen op. De brug kan beklommen worden, wat veel mensen ook doen overigens. Van de Harbour Bridge naar The Opera House- Royal Botanic Gardens (veel vleerhonden in 't wild)- de wijk Kings Cross- Darlinghurststreet-via Hyde Park naar Darling Harbour...Darling Harbour is het entertainment gedeelte van de stad. Omdat we wel eens naar de grootste bioscoop ter wereld wilden (zo beweert men hier) het IMAX-theater kaartjes gekocht voor Beowulf in 3D. Omdat de film pas om 08.00 pm begon zijn we nog even door CBD gelopen, St Georgesstreet en omgeving en China town. Daar hebben we gelijk een hapje gegeten. Dat was heerlijk, alle groenten en het vlees was heel vers en het smaakte erg lekker. Via de Chinese tuinen terug naar het IMAX, maar eerst nog even koffie (Robin) gedronken bij Starbucks. Het is wat dat betreft hir net Amerika elk dorpje, stadje heeft een MacDonalds, Hungry Jacks, KFC en wat grotere plaatsjes ook een Starbucks. Het Imax was overweldigend, heel apart om een film in 3D te zien. Na de film met de ferrie terug naar Manly en de stad weer uit;(up north) in de hoop op beter weer.

Wordt vervolgd: Update Sydney to the Gold Coast (II)

Wist je dat....

* Melbourne zonniger lijkt te zijn dan Sydney (we hadden er 3 dagen regen)
* Het bed in de camper van heerlijk ligt
* Dat het opeens vandaag een uur vroeger was. De staat New South Wales doet aan daylight savings, maar Queensland niet dat terwijl je niet merkt dat je een grens van staten passeert. Het is net alsof je van Deventer naar Colmschate of Amsterdam naar Purmerend rijdt en opeens is het een uur vroeger. We kwamen erachter toen we de camper in Surfers Paradise wilden parkeren en de parkeermeter een uur vroeger dan ons horloge aangaf....
* That Mary over Purmerend always says: 'Purmer-end of the world'
* Dat Emily afwassen leuk vindt (alleen in onze camper vermoeden we; die heeft een mini-keuken.)
* Dat we het fijn vinden om van jullie te horen hoe 't gaat in the Northern Hemisphere :-)

• 11 Februari 2008 - 10:40

Je Broertje:

heeey hoi hoi..,
    wouw wat en verhalen weer zo te lezen maken jullie veel mee en zien jullie super veel van het land wel jammer dat jullie nog veel regen hebben gehad maar goed zo als jij ookal zei dat mag de pret niet drukken.,
    de foto's zijn ook super leuk hoor heb je toch een idee van wat jullie zo al zien daar.
    zo zussie op die ene foto doe je een mooie ballet uitvoering hoor hahahaha.,
    heel veel fun nog daar en maar er nog een leuk vakantie van.

Gr. Ramon

• 11 Februari 2008 - 13:46

Mirjam:

Heerlijk dat de zon weer schijnt, hier ook al twee dagen dat doet je goed!!!Maar kleur hebben jullie al zeker opgedaan, is wat anders dan onze bleekscheten gezichten. En wat een prachtige fotoos hebben jullie gemaakt. Fijn dat het camper bedje zo lekker slaapt!!! Heb net mijn zus weer op het vliegtuig gezet, ze was hier een week. Nou tot de volgende keer maar weer. Dikke knuffels van Mirjam

• 11 Februari 2008 - 13:52

Henny& Gerda:

Leuk om het allemaal weer terug tezien, wel slap!!! dat jullie niet over de brug gelopen zijn dat is zo'n belevenis,maar ja een mens moet keuzes kunnen maken in het leven.Geniet er van met volle teugen de tijd daar zit er helaas zo weer op.
    Fnuffel Henny & Gerda.