Van Melbourne naar Sydney - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Van Melbourne naar Sydney - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Van Melbourne naar Sydney

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

03 Februari 2008 | Australië, Wollongong

31 januari:
Vandaag zijn in Ballarat geweest. Ballarat was een echt 'goudstadje' in de 19e eeuw kwamen hier wekelijks 1800 mannen heen om goud te zoeken. De bevolking groeide al snel van 5.000 naar 250.000. Vaak leefden ze onder barre omstandigheden in tentjes. We zijn naar het Gold museum geweest, Sovereign Hill waar ze een mijnwerkersstadje hebben nagebouwd en naar het Eureka revolutiemuseum. Volgens de overlevering komt hier de echte Australische spirit vandaan. Het is de eerste revolutie in Victoria waarbij het leiderschap van Engeland bevochten werd. Van die gebeurtenis is een film gemaakt; Blood on Sovereign Hill waarbij de vlag met het Zuiderkruis een hoofdrol speelt. Genoeg geschiedenis les. Het was voor ons wel bijzonder om op het punt te staan waar de democratie van Australie bevochten is zo'n 1,5 eeuw geleden. Van Ballarat zijn we naar Melbourne terug gereden omdat we van plan zijn om van Melbourne over te steken naar Sydney. Een reis van zo'n 900 km.

1 februari:
In Melbourne in de camper bij een cricketveld overnacht. Midden in de nacht schrok ik wakker dacht dat we omsingelt waren door de politie, hahaha. Bleek er alleen een ambulance langs te rijden. Pfiew...
Hoewel we de camper net een paar dagen hebben begon hij al te roken (tijdens onze reis over de Great Ocean Road). Bleek er geen versnellingsbakolie meer in te zitten. Gelukkig weet Robin dat soort dingen op te lossen. Dus konden we al snel verder. Maar nu we toch weer in Melbourne zijn, zijn we even voor een check-up naar Wickedcampers gegaan. Bleek er een slang los te zitten.
Een uurtje gewacht, en toen konden we de stad weer in. Op naar Chapelstreet het shoppingdistrict van Melbourne. Ook op advies van Gustavo: a must do...Mooie winkelstraten met topmerken. Nog een paar slippertjes gekocht in de sale. Toen we uitgewinkeld waren zijn we via ST Kildaroad naar die pier van St Kilda gereden voor een mooi uitzicht over Melbourne. Daarna wilden we naar het IMAX-theater: het grootste 3D scherm ter wereld. Alleen de films die er draaiden kenden we helaas al dus zijn we Grieks gaan eten in het Greek Predinct. (Griekse wijk).

2 februari:
Vandaag zijn we vroeg vertrokken van de camping om van Melbourne de oversteek te maken naar de Pacific Ocean. Het was schitterend weer onderweg 30 graden en een strak blauwe lucht. Gelukkig hebben we airco in de bus. De snelweg: Hume Highway voor 700 km was een beetje saai. Door om de beurt te rijden zijn we flink opgeschoten en aan het einde van de dag reden we richting Wollongong over een fantastische weg door de Macquirie Pass National Park; een regenwoudachtig bos helemaal in de mist. Heel bijzonder we hebben nog nooit zoiets gezien! Na een kelin half uurtje door het prachtige bos komen we aan in Wollongong; een stad met ruin 275.000 inwoners en de derde stad qua grote van New South Wales. We kamperen in de haven dicht bij het strand.

3 februari:
Heerlijk aan het strand ontbeten, maar al snel daarna begint het te regenen. Hoewel het wel warm is, is het wel jammer omdat we een stranddag hadden gepland....

• 03 Februari 2008 - 15:21

De Oude Man:

Lieve mooie vrouw en Robin ...

Dit las ik .....

3 februari:

He ...we gaan niet zeuren om een beetje regen he .....
    Weet je wat wij allemaal hier in dit koude kille kikkerland op ons dak hebben gehad .....
    Pfffffffffffffff ...vandaag iets van een zon gezien.....
    Probeer mijn belastingaanslag in te vullen ...Lees over jullie ontdekkingsreis..het is oneerlijk verdeeld.

Leuke camper ...maar om er nu direct een foto van Babet op te plakken gaat me wat ver.

We denken aan jullie en zijn nig steeds jalours.

De oude man

• 04 Februari 2008 - 12:16

Je Broertje:

heeeeeeey Zussie en Robin
    leuk om weer wat te lezen en te zien had een paar dagen geen internet vandaag wel weer was rauter kaduk maar is weer gemaakt dus kon ik alles lezen en zien gaafe camper man gein ik had iets anders verwacht van de camper het is meer een bussie een bussie een bussie vol met Hollandse ozzie's huh huh....,,

groetjes en kussies en knuf Ramon

• 04 Februari 2008 - 16:04

Yvonne:

hallo globetotters,heerlijk 30 graden.. brbrbrbrbrbrb tis hier koud, koude wind..
    Wat een leuke video over die boom en Babetta jij kan zo presentatrice worden van een reisprogamma, je weet wel net als Floortje Dresselhuis.
    Veel plezier.... groetjes van ons allemaal.

• 05 Februari 2008 - 09:33

Wil, Nico En Jerney:

Leuke camper, zul je wel veel bekijks mee hebben, leuke foto´s allemaal, zien we Miep ook weer eens.
    Veel liefs en dikke kussen

• 05 Februari 2008 - 11:43

Ricky:

hallo jullie daar, leuk om weer wat te lezen, de camper is wel erg tof zeg, kan je niet missen leuk he.
    fijn dat alles goed gaat met jullie, en dat jullie het leuk hebben zo met z'n tweetjes gezellig hoor.
    Geniet er nog een poosje van.

Veel liefs en groetjes Andre en Ricky

• 05 Februari 2008 - 12:31

Anita:

heey babs en robin leuk om te lezen wat je allemaal mee maken... lachen die camper met die dikke kont erop!! dan val je wel op !! hahhaha.... hier is het rot weer en koud dus geniet maar van het zonnentje en de dingen die je nog gaat ondernemen ... veel plezier nog dikkke vette kus anita en de groetjes van rick

• 09 Februari 2008 - 12:53

Cornelia:

He jongens, super leuk om te lezen over jullie avonturen. Jullie reis is over een paar weken al weer ten einde. De tijd hier is super snel gegaan, laat staan voor jullie. Twee maanden klinkt zo lang, maar vliegt voorbij. Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer aan het werk, is alles weer voorbij en wanneer ga je weer zo'n reis maken? Sorry, ik maak jullie waarschijnlijk een beetje depri. Geniet ervan!
    Als jullie terugkomen dan is het hier ook mooi weer. Het is nu stralend zonnig, 12 graden en weinig wind. Het is geen Austratlie, maar toch ook lekker hoor. Dikke kus voor jullie allebei. X