Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

31 Januari 2008 | Australië, Sydney

Nadat we van tante Miep en Rosebud afscheid hebben genomen, rijden we richting de Great Ocean Road. Een route van zo'n 300 kilometer in de richting van Adelaide. Rosebud was heerlijk, het Caravanpark van Wendy was heel netjes en Miep heeft ons verwend met Nederlands eten. Ook zijn we met haar naar de markt in Mornington, naar de Strawberryfarm; waar we zelf 2 grote bakken aardbeien hebben geplukt, en naar Sorrento geweest. Verder hebben we 2 x getennist, totdat Babette blaren op dr hakken had...
Nou ja je kunt hier toch elke dag op je thongs (slippers) lopen omdat het vrijwel nooit beneden de 20 graden is in de zomer. Dinsdag heeft Robin de campervan opgehaald in Melbourne en woensdag (30-01) zijn we aan een nieuw avontuur begonnen. De camper is gepakt en we kunnen er 5 weken in bivakeren; wat een vrijheid. Van Rosebud naar Sorrento, met de ferry over naar Queenscliff (45 min) en vauit Queenscliff naar Torquay; Dat is het startpunt van de weg langs de kust; DE Great Ocean Road-GOR-. een van de bijzonderste routes in Australië. Torquay is de plaats waar de grootste surfmerken in de wereld vandaan komen: oa Rip Curl. Bells Beach is de plaats waar jaarlijks surfkampioenschappen worden gehouden. Van daaruit rijden we de weg af en onderweg veel bezienswaardigheden waaronder koala's in het wild (Kenneth River)!! Mooie watervallen en 100 kilometer verder de 12 Apostelen en de London Bridge. De foto's volgen later...
Vandaag zijn we in Ballarat: voormalig gouddelversplaatsje.De goudkoorts was hier 't hevigst rond 1850-1860. Groetjes van ons en we zijn erg blij met de reacties zodat we weten dat het ook met jullie goed gaat :-)

• 31 Januari 2008 - 08:17

Tonny & Boris:

Hallo luitjes,

Hoe gaat het met het links rijden. We zijn weer terug uit België 2 uurtjes rijden!!!Groot feest gevierd. Hebben de Belgen ook jullie berichten en foto"s laten zien. Veel groetjes van hun, geweldig vonden ze het. Het is maar goed dat jullie alles zo uitgebreid vertellen, maak je het thuis ook nog wat keren mee...

Dikk kus van ons!!!!

• 31 Januari 2008 - 09:18

Wil&Nico, Jerney:

We zijn blij dat jullie het leuk gehad hebben bij Miep, nu weer lekker op jezelf. Nog 5 weken wat een tijd nog hé, overnachten jullie op campings of in de vrije natuur? Veel plezier, hier kijken steeds meer mensen mee, ik vul hun emailadres in dan krijgen ze jullie bericht automatisch,
    veel liefs en dikke kus

• 31 Januari 2008 - 11:44

Henny & Gerda:

Ja nu begint het eigenlijk pas,lekker op je zelf gaan en staan waar je wilt(wel op veilige plaatsen overnachten hoor!)Eris zoveel te zien langs die weg dat is niet te bevatten zou willen het nog een keer over te doen maar ja rijd nu Harley.
    Wacht nog maar eventjes met die van jou dan kunnen jullie nog een paar van die mooie reizen maken.
    Verder lekker gefeest met wil en Nico in Duitsland afggelopen wk. dus je leest het wij vermaken ons ook wel een beetje deze winter in top up.
    Groetjes Gerda & Henny en pas goed op elkaar!

• 31 Januari 2008 - 12:13

Hansie-harley:

Als ik jullie verslag lees krijg ik zin om naar jullie toe te komen.Ben bloed jalours.Jongens geniet er van.Een groet uit Portugal.H

• 31 Januari 2008 - 13:18

Andre En Ricky:

He mooi hoor,wat een avontuur zeg geweldig. We leven met jullie mee, zo daar in dat warme land. Leuk zo met de camper, pas op voor de wilde dieren. Nog vijf weken geniet ervan. Liefs

• 31 Januari 2008 - 15:17

Je Broertje:

mooi weer iets van jullie te horen leuk dat is wel gaaf ja nu lekker met de camper door ozzieland crossen je hoeft gelukkig geen slaap plek te regelen die heb je al dat is wel fijn.
    nou ik wacht met smart op jullie nieuwe en leuk en spannende fotoooo's

liefs en knuf Ramon

• 01 Februari 2008 - 08:22

Mirjam:

Wat fijn dat jullie zo genieten en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Ben benieuwd hoe het jullie in de camper zal bevallen. geniet maar weer fijn van jullie vakantie, wij werken wel , snik snik.Patty is gisteren onverwachts opgenomen in het ziekenhuis had een erge ontsteking aan haar amandelen en die zijn er uit gehaald, veel pijn maar vandaag mag ze weer naar huis, verder hier alles oke.Dikke zoenen van Mirjam en natuurlijk ook van Pa/ Martin

• 01 Februari 2008 - 12:17

Cor, Yvonne, Silvana:

Hai Babette en Robin, wat leuk om jullie berichten te lezen en jullie zo te kunnen volgen. Foto's zijn ook mooi. Wat een avontuur zeg, geweldig. Jullie hebben al een hoop gezien en meegemaakt. NU nog even een bericht van ons, wij gaan as zondag naar oeteldonk carnavallen. Hahahaha dat is héél wat anders...
    Doeieieieie we blijven jullie volgen. Take care.
    Kus van ons allemaal.

• 01 Februari 2008 - 21:15

Yvonne&willem:

hoi robin&babette
    we hebben de fotos gezien en alles
    gelezen wat een onderneming he wel heel
    erg leuk nou nog heel veel plezier en een
    heel goede reis verder groetje en een
    dikke kus je tante yvonne en ome willem

• 04 Februari 2008 - 12:03

Je Broertje: