Mini pinguins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Mini pinguins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Mini pinguins

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

19 Januari 2008 | Australië, Sydney

Vandaag zijn we naar penguin-island geweest. Om daar te komen moet je over een ongeveer kilometer lange zandbank tot je middel in het water lopen. Het is een klein eilandje voor de kust van Rockingham beach. Er huizen vele vogels in het reservaat: Pelikanen, seegulls maar ook de kleine wagelende beestjes (kleiner dan op de zuidpool). Ook hebben we lekker op het strand gelegen, eigenlijk voor de eerste keer een paar uurtjes:lekker hoor!

Wist je dat:
* Robin nu al aan het vervellen is terwijl we nauwelijks in de zon hebben gelegen.
* Pinguins alleen maar voorkomen op het zuidelijke halfrond.
* Er vrijwel elke dag bosbranden woeden (zie ook de foto bij the Valley of The Giants; overal rook tussen de bomen)
*Dat het handig is dat er echt overal gratis schone openbare wc's met toiletpapier zijn; Babette moet altijd plassen.
* Dat we al 1700 km hebben gereden met de huurauto en dat hij onder de rode stof zit (ivm 't rode zand).
* Australische vliegen met meer dan 40 km per uur je neus, oren of mond in kunnen vliegen. (Then you have to do the Australian salute)
* We maandag naar Melbourne vliegen.

• 19 Januari 2008 - 11:42

Wil&Nico En Jerney:

Het is maar goed dat jullie dit allemaal opschrijven, je maakt zoveel mee, dat kun je dan allemaal nalezen.Het lijkt wel of wij alles ook meemaken. We zijn benieuwd hoe het in Melbourne is bij Miep,Chris en Pam.
    Dat je zo snel verbrand is wel vervelend,
    Robin goed insmeren, ik verbrand ook bijna nooit, maar daar moet je wel en een hoed dragen je hebt zo een zonnesteek. Dikke kus van ons

• 19 Januari 2008 - 11:44

Boris:

Eet smakkelijk !!!!Australische vliegen
    tussen je tanden en oceaanwater voor bijsmaak, Hmmmm....lekker !!!!!!!

Waar zijn de pinguin`s ?
    Geen fotorolletje`s meer? Dann stuur ik een paar per e-mail,maar even wachten nooooog.

xxx Boris

• 19 Januari 2008 - 11:49

Boris:

Sorry,skippie`s,
    net pinguinetjes gezien.Geen rolletje`s dussss!En grote joengen ROBIN,even naar
    mammie Wil luisteren:petje daarop en s`avonds petje daaraf,ja???

Boris

• 19 Januari 2008 - 15:13

Je Broertje:

Hoi Hoi..,

alweer een nieuwe itme leuk, die nieuwe videooootje is heel leuk vind ik persoonelijk veel leuker maar de fotoooooo's zijn ook wel heel leuk om te zien hoor.
    die filmpie is super vooral om te zien hoe groot die boom is en hoe jij erin staat zussie je lijkt net een smuffintje ene robin nieuwe Carrière!! filmman.
    ene ook heel leuk die wist je datjes nou ik hoor wel weer van jullie ene prettige vlucht al vast naar Melbourne de eerste binnen vlucht naar al dat gerace met de auto door Australië.
    see yah en pas goed op elkaar he liefs en kussies en knuf Ramon

• 20 Januari 2008 - 10:25

Sander Kool:

Ha die Robin, Ik lees dat jullie een top reis hebben. Super! Geniet er nog van! Groeten vanuit een druilerig NL. Sander.

• 20 Januari 2008 - 13:44

Ingrid:

Ha Babette en Robin,
    Lief, die penguins. De vliegen lijken me minder. Ik heb ooit Bill Bryson's Down Under gelezen en daarin stonden allerlei enge beesten beschreven die alleen in Australië leven. Hebben jullie daar al meer van gezien?
    Zo te zien en te lezen doen jullie een heleboel! Wel lekker uitrusten en zonnen hoor, Robin dan maar met een hoed en een sluier! Hier is alles erg rustig en saai en regenachtig, je mist er niks aan!