Down Town Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu Down Town Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin en Babette Harbering - WaarBenJij.nu

Down Town Melbourne

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Robin en Babette

25 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Dinsdag zijn we naar Melbourne gevlogen. Dat is zo'n 3500 km, dus van Amsterdam naar Marokko zo ongeveer. Op Avalon-vliegveld Melbourne stonden tante Miep en Chris ons op te wachten. Na een lange rit naar Rosebud zijn we gelijk gaan slapen. Rosebud ligt op het Mornington-Peninsula. Daar hebben we woensdag en donderdag rondgekeken en van Miep haar Nederlandse eten genoten. Rosebud en omgeving zijn erg toeristisch. Zo is Sorrento te vergelijken met Zandvoort, maar je kunt er aan het strand zitten aan de Baai (dat is de hele baai die tot aan Melbourne loopt) maar ook aan het strand aan de Zuidelijke Oceaan. Als je dan naar het zuiden kijkt is er behalve Tasmania niets meer dan de Zuidpool. (Back Beach Sorrento). Vandaag zijn we in Melbourne. (2 uur reizen vanaf Rosebud; voor Australische begrippen lekker dichtbij :-))
Melbourne is een ontzettend relaxte stad, brede wegen, maar ook kleine straatjes en gezellige eettentjes. En uiteraard hebben we bij de Australian Open gekeken. Wat een gekkenhuis; we zijn een beetje aan de late kant want alleen de halve finales en finales zijn er nog. Een kaartje voor deze wedstrijden kost al snel 250 A$ p.p. Dus we zoeken nog dringend een sponsor ;-) Vandaag speelde - niet op centre court_- Esther Vergeer. Maar de kleine courts zijn niet zo leuk om te kijken. Het is 32 graden, dus is de mannen halve finale vanavond. Te heet om overdag te kijken en eigenlijk ook te spelen. Zit nu even in een internetshopje te tikken, maar we gaan weer op pad. Zoveel leuke dingen te zien en te doen!

  • 25 Januari 2008 - 09:32

    Je Broertje:

    hey hey..,

    Wat reizen jullie veel zeg al die af standen gelukkig heb ik mijn winkelcentrumpje dicht bij zitten :)
    leuk dat jullie zo veel mee maken alleen dat reizen lijkt me wel erg vermoeiend maar gelukkig hebben jullie nog even de tijd.
    nou ik hoor wel weer van jullie lief en kus en knuf ramon

  • 25 Januari 2008 - 10:19

    Hansie-harley:

    Jullie houden toch wel een beetje energie over voor de Super Rally want die komt er ook aan.Jongens geniet er van.H

  • 25 Januari 2008 - 12:26

    Tonny&boris:

    hallo,

  • 25 Januari 2008 - 12:35

    Tonny&boris:

    hallo,
    Ook wij genieten van jullie vele reizen. zitten zelf nu in België. OOK VAN DE LUITJES HIER EEN HELE FIJNE TIJD.
    Veel liefs dikke kus van iedereen.

    Zitten nu al aan de champagne. En de bruiloft moet nog beginnen

  • 25 Januari 2008 - 15:05

    Ricky:

    Leuk hoor, wat heerlijk hebben jullie het daar,kan je haast niet voorstellen zo warm en heerlijk, stuur een beetje deze kant op??? Ik kan jullie helaas niet sposoren, maar wel leuk om even te kijken hoe het daar gaat met de tennis gekte.
    Goede reis nog ik kijk uit naar het volgende stukje.
    Liefs Andre en Ricky

  • 26 Januari 2008 - 11:05

    Wouter:

    Een hele belevenis lees ik en zie ik op de foto's.
    Geniet er maar lekker van.

  • 26 Januari 2008 - 11:17

    Papa:

    Alweer in Melbourne , De tijd vliegt ook bij jullie. Ik ga ervanuit dat het jullie de komende tijd nog heel veel leuke dingen zien en doen. Wat gaan jullie de komende week doen?
    Ovewrigens heb ik gisteren mijn eerste Eskimoteercursus gehad in de scheg er volgen er nog 4 en het is een leuke ervaring.
    Vanmiddag ga ik bij Ramon op bezoek.

    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!!

    groetjes
    Papa

  • 28 Januari 2008 - 16:54

    Henny:

    Hoi Babette & Robbin.
    Wat een afstanden ik heb dat toen buiten om gedaan dan realiseer je dat niet zo denk ik.word het daar nu steeds heter al jullie je hoofd maar koel houden veel plezier nog Henny & Gerda.

  • 02 Februari 2008 - 23:53

    Mary:

    Hi Hope you get this as hard to understand....all double Dutch to me :)
    Hope you are both having a great time over east....lucky for you both you left Perth when you did as been very very hot!!! Hottest summer in 16 years so they tell us.....roll on winter.

    Take care and enjoy!!!

    Love Mary and Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin en Babette

De komende twee maanden reizen we door Australië. We landen in Perth aan de westkust om vervolgens 2 maanden later vanaf Brisbane (oostkust) weer terug te vliegen via Dubai naar huis.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 19409

Voorgaande reizen:

09 Januari 2008 - 10 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: